آخرین اخبار

سیستم پاشش مستقیم سوخت
اولین کمربند ایمنی کودکان
نرخ خودروی خارجی در بازار جهانی/نرخ واقعی در بازار داخلی
ماشین هیبریدی 2020 سیتروئن
خودرو جدید سایپا S 300 +تصاویر
خط تولید وانت کارا در ساوه
تــهـویـه مـطبوع مـاشـیـن را بلافاصله روشن نکنید!
تصاویر بدنه تیبا هاچبک
تصاویر زیبا از کیا کادنزا 2014

آخرین مقالات

زمان تعویض فیلتر هوا و روغن
عیب یابی کمک فنر خودرو
نکاتی که درباره لاستیک تیوپلس باید بدانیم
بریدن میل پلوس ماشین
نحوه کارکرد سیستم اشتعال خودرو
وظیفه دنده برنجی در گیربکس
زوزه پمپ 405 وتفاوت آن با پارس
روش عیب یابی کمک فنر خودرو به زبان ساده
علت خروج آتش از دهانه اگزوز

ثبت آگهی رایگان

ایمیل:

رمز عبور:


بازیابی رمز عبور

دسته بندی ها

  خودرو
- ایرانی صفر
- ایرانی کارکرده
- خارجی صفر
- خارجی کارکرده
  موتور سیکلت
- سبک
- سنگین
  هواپیما
- مسافری
  تعمیرات ولوازم یدکی

لاستیک ماشین نگهداری و تنظیم باد
یک راننده خوب باید در نگهداری از لاستیک های خودروی خود به نکات زیر توجه نماید رعایت سرعت مناسب و تنظیم به موقع فشار باد لاستیکها سر عت زیاد باعث افزایش گرما در لاستیکهای می شود بنابر این با توجه به نا همواری جاده سرعت خودروی خود را بر اساس استاندارهای سازندگان لاستیک مد نظر داشته باشد کم بودن باد لاستیکها باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر مفید لاستیکها می گردد بهتر است هر ماه نسبت به تنظیم باد لاستیکها اقدام نمود بر اساس محاسبات تنظیم بودن باد لاستیکها میزان مصرف سوخت خودرو را تا ۵ در صد کاهش می دهد برای رانندگی در مسافت های طولانی بهتر است فشار باد لاستیکها بیشتر از حد مجاز باشد اگر در مسیرهای کوهستانی پر پیچ و خم تردد می نمایید بهتر است برای کنترل بیشتر روی خودرو بهتر است باد لاستیک ها را افزایش ندهید عمق اج لاستیک ها نباید از یک میلیمتر کمتر باشد اگر به لاستیک های ماشین توجه داشته باشید بین اج لاستیک ها برجستگی هایی وجود دارند که عمق انها کمتر از عاج می باشد بهتر است هنگامی که عاج لاستیکها به این برجستگی ها رسید لاستیک خودرو را تعویض نمایید تا از ترکیدگی لاستیک در هنگام رانندگی در امان باشید بهتر است هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر ( ده هزار ) لاستیکها را به طور ضربدری تعویض نمایید روش مناسب تعویض لاستیک برای شما به اختصار شرح داده می شود لاستیک زاپاس را به چرخ عقب انتقال دهید همان چرخ عقبی را که باز کرده اید به چرخ جلویی خودش انتقال دهید چرخ جلویی را که باز کرده اید با چرخ عقب دوم تعویض نمایید و چرخ عقب دوم را به لاستیک جلویی انتقال دهید و لاستیک جلویی باز شده را به صندوق عقب خودرویتان در محل زاپاس بگذارید و بعد از ده هزار کیلومتر بعدی همین روش را انجام دهید لاستیک ها را در حالت سرد باد بزنید چون شرکت های سازنده باد لاستیک ها را در زمانی که لاستیک ها سرد هستند مورد محاسبه قرار داده اند اگر عاج وسط لاستیک سائیده گی بیشتری دارد نشان اینست که شما بیشتر از حد به لاستیک ها باد زده اید اگر قسمتهای خارجی لاستیک عاج سایی داشته باشند و وسط عاج سالمتری داشته باشد علامت اینست که باد لاستیک ها کمتر از میزان لازم می باشد
لاستیک ماشین + تنظیم باد + مقالات خودرو + سوالات خودرویی + دانستنی های ماشین
نام:
ایمیل:
یادداشت:
آدرس اینترنتی:

تبلیغات ویژه
امداد خودرو خلیج فارس

mohamadi
تهران
تلفن: 09197008009

خدمات در محل کرمان موتور در تهران

badakhshan
تهران
تلفن: 09126437620

بیشتر بخوانید
قیمت روز خودرو