آخرین اخبار

موتورسيكلت هيبريد پيل سوختي در كشور ساخته شد
اولین کمربند ایمنی کودکان
پایان تصادف بر اثر خواب الودگی
خودرویی که رشد می کند +عکس
تصاویر پراید اتوماتیک AMT
خودروی پرنده ترانزیشن
تصاویر بدنه تیبا هاچبک
پژو 308 + تصاویر
تصاویر وانت کارا اسپرت 2

آخرین مقالات

تسمه تايم و نگهداري و زمان مناسب تعويض
بازدید وتعویض شمع ماشین
توربو شارژر چیست و چگونه کار می کند؟
كولر و تهويه خودرو
باطري ماشين - نگهداري- تعمير
میل بادامک و اجزا و عملکرد آن
نگهداری باطری های اسیدی
( ABS ( Anti lock breake system چیست؟
زوزه پمپ 405 وتفاوت آن با پارس

ثبت آگهی رایگان

ایمیل:

رمز عبور:


بازیابی رمز عبور

دسته بندی ها

  خودرو
- ایرانی صفر
- ایرانی کارکرده
- خارجی صفر
- خارجی کارکرده
  موتور سیکلت
- سبک
- سنگین
  هواپیما
- مسافری
  تعمیرات ولوازم یدکی

شناخت سر سیلندر خودرو
سرسیلندر قطعه ای است فلزی از جنس چدن یا آلمینیوم که فضای فوقانی بلوکه ی سیلندر را مسدود می کند . انتخاب نوع فلز سرسیلندر بستگی به موارد استفاده آن دارد معمولا در خودروهایی که نسبت تراکم پایین دارند جنس سرسیلندر را از چدن و در موتورهایی که نسبت تراکم بالایی دارند از سرسیلندرهای آلمینیومی استفاده می کنند . سرسیلندر با بلوک سیلندر تشکیل اطاق احتراق را می دهد و شکل ان تابع ساختمان سیلندر بوده و چنانچه از نوع خنک کننده با اب باشد دارای مجاری اب و در غیر این صورت دارای شیارهای خنک کننده با هوا می باشد سرسیلندر با پیچ و مهره به بلوک سیلندر متصل می شود در کف سرسیلندر به تعداد سیلندر ها گودی وجود دارد بنام اطاق احتراق روی سرسیلندر داخل هر اطاق احتراق سوراخی برای قرار دادن شمع وجود دارد متعلقات سرسیلندر الف : محل بسته شدن شمع در سرسیلندر است و بسته به ساختمان سرسیلندر در سطح جانبی یا فوقانی ان قرار دارد ب: در صورت قرار گرفتن سوپاپها در سرسیلندر قطعات تشکیل دهنده مکانیزم سوپاپ ها از قبیل اسبکها و گیتهای سوپاپ و سیت سوپاپ و میل سوپاپ (موتورهای میل سوپاپ رو ) فنرها و غیره که همگی در محلهای مخصوص خود در سرسیلندر بسته می شود ج: کانالها و مجاری اب و روغن د: محل های عبور میل تایپت ه : مانیفولد ها (لوله های که سوخت را به داخل سیلندر وارد کرده و پنجه اگزوز که دود و مواد حاصل از احتراق را از سیلندر خارج می کند و : محل بستن ترموستات جنس سرسیلندر جنس سرسیلندر از الیاژهای اهن (چدن دندانه ریز) یا الیاژهای الومینیوم بدو صورت ریختگی یا تزریقی در داخل قالبهای بخصوص ساخته می شود سرسیلندر معمولا یکپارچه و یا اگر طول موتور زیاد و یا سنگین باشد چند تکه ریخته شده و سپس سطوح لازم را تراشیده و صیقل داده و بشکل مورد نظر در می اورد معایب سرسیلندر: 1- تاب برداشتن از عیوب متداول کلیه سرسیلندرها می باشد . عواملی مانند بیش از حد گرم کردن موتور یا سوختن واشر سرسیلندر و یا نامیزان سفت کردن پیچ های سرسیلندر باعث این عیب می شود. برای رفع عیب پس از تشخیص تعمیرکار به تراشکاری انتقال و با تراش سرسیلندر عیب آن برطرف می شود. مقدار تراش توسط کارخانه سازنده تعیین شده و نباید بیشتر از مقدار تعیین شده تراشیده شود. در صورتی که بیش از حد مجاز تراش شود اتاق احتراق کوچکتر شده و باعث گرم کردن و خودسوزی می شود. خودسوزی یعنی پس از خاموش کردن موتور لحظه ای موتور روشن می ماند. 2- خوردگی مجرای آب سرسیلندر: عواملی چون زنگ زدگی ، مواد معدنی داخل آب ، زود به زود عوض کردن آب رادیاتور ، نامناسب بودن آب همگی در خوردگی مجرای آب نقش دارند. 3- ترک خوردگی سرسیلندر: عواملی چون یخ زدگی ، فشار زیاد ، حرارت بالا باعث ترک برداشتن نقاطی از سرسیلندر می شود که موجوب مخلوط شدن آب و روغن و فرار کمپرس و روغن سوزی می گردد که با دستگاهی مخصوص به ترک خوردگی سر سیلندر پی می برند و در صورتی که امکان داشته باشد با دوختن یا جوشکاری تعمیر می شود. باز و بستن سرسیلندر یکی از قطعات که باز و بستن ان بسیار مهم می باشد و باید کمال دقت را در این امر مبذول داشت باز بستن غلظ سرسیلندر باعث ایجاد عیوب از جمله تاب دیدگی و یا سوختن مرتب واشر سیلندر می گردد نکات زیر در باز و بستن سرسیلندر بسیار مهم است 1- هیچگاه و در هیچ مورد سرسیلندر را در موقعی که موتور گرم است باز نکنید (خیلی مهم) 2- بست باطری را باز می کنیم (این امر در هر موقعیکه خواستیم گیربکس یا موتور یا قطعات دیگر مانند استارت دینام و غیره را باز کنیم الزامی است ) 3- اب موتور را خالی می کنیم 4- در صورت باز کردن رادیاتور محوطه عمل وسیعتر می شود 5- کلیه اتصالات لوله های اب رادیاتور –ترموستات و لوله های بخاری را باز می کنیم 6- اتصالات الکتریکی از قبیل سیم درجه اب و وایراهای شمع را باز می کنیم 7- کلیه شمع ها را باز می کنیم 8- بست گلویی اگزوز را باز کرده و از اتصال خارج می کنیم 9- کلیه سیم ها و لوله های مربوط به کاربراتور را باز کرده و علامت گذاری می کنیم 10- کاربراتور را باز کرده 11- درب قالپاق سوپاپ را باز می کنیم 12- در صورتیکه اسبک ها و پایه های ان مانع باز کردن پیچ های سرسیلندر باشد انها را نیز باز کرده 13- میل تایپت ها را بر می داریم 14- با اچار بکس مناسب و دسته بکس با کمک رابط و به روشهای زیر پیچها را ابتدا دو رزوه شل و سپس باز می کنیم 15- باید دقت کرد که مقدار گشتاور(مقدار وارد بر پیچ) در سفت کردن مطابق با مقدار کاتالوگ ماشین مورد نظر باشد مقدار گشتاور را باید از کاتالوگ بدست اورد در صورت نداشتن کاتالوگ قبل از باز کردن و شل کردن پیچ های سرسیلندر می توان توسط اچار ترکمتر مقدار گشتاور را بدست اورد بدین منظور اچار ترکمتر را با بکس مناسب بر روی گل پیچ قرارداده و بسمت سفت شدن به دسته ترکمتر به ارامی فشار می اوریم و تا حدی این فشار را ادامه می دهیم تا پیچ در جای خود حرکت نکند این عمل را با پیچهای دیگر تکرار کرده میانگین عدد نشان داده شده توسط ترکمتر محاسبه و بعنوان مقدار گشتاور پیچ های سرسیلندر موتور مورد نظر در موقع سفت کردن پیچها استفاده می کنیم
شناخت سر سیلندر خودرو
نام:
ایمیل:
یادداشت:
آدرس اینترنتی:
محمد اسلام
۹۴/۱۱/۰۲
سلام با اختراع جدید امکان سوختن واشر سر سیلندر وجود ندارد شماره تلگرام +9155482773
Asko
۹۳/۰۶/۱۶
Me dull. You smart. That\'s just what I needde.

تبلیغات ویژه
خدمات در محل کرمان موتور در تهران

badakhshan
تهران
تلفن: 09126437620

امداد خودرو خلیج فارس

mohamadi
تهران
تلفن: 09197008009

بیشتر بخوانید
قیمت روز خودرو