آخرین اخبار

دزدگیر هوشمند خودرو
خودرو جدید سایپا S 300 +تصاویر
نرخ خودروی خارجی در بازار جهانی/نرخ واقعی در بازار داخلی
کاوه ؛ محصول جدید سایپا دیزل
سريعترين خودروهاي مدل 2013 جهان
پژو 308 + تصاویر
تصاویر دیدنی از آئودی 2014 A3
تصاویر جدید از تیبا 2
خط تولید وانت کارا در ساوه

آخرین مقالات

آیا ترموستات خودرو در تابستان باید باز شود
نکته طلایی تشخیص صدای جعبه دنده و دیفرانسیل
کولر ماشین عیب یابی اولیه
عیوب سر سیلندر و نحوه بر طرف کردن آن
کاهش مصرف سوخت
خروج آب از لوله اگزوز
فیوزهای خودرو وکاربرد آن
اعداد و حروف روی لاستیک
مکانیزم روغنکاری موتور

ثبت آگهی رایگان

ایمیل:

رمز عبور:


بازیابی رمز عبور

دسته بندی ها

  خودرو
- ایرانی صفر
- ایرانی کارکرده
- خارجی صفر
- خارجی کارکرده
  موتور سیکلت
- سبک
- سنگین
  هواپیما
- مسافری
  تعمیرات ولوازم یدکی

آیا می توان بنزینهای مختلف را با هم مخلوط کرد ؟
آنچه به صورت یک باور غلط در فرهنگ مردم جا افتاده ، این است که ترکیب کردن بنزین سوپر و معمولی کار درستی نیست . در حالیکه بر طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده حتی با وجود ترکیب بنزین با افزودنیهای متفاوت ، مشکلی برای خودروی شما پیش نخواهد آمد و در صورت موجود نبودن بنزین با اکتان لازم برای خودرویتان می توانید به راحتی با ترکیب دو نوع بنزین با یکدیگر به عدد اکتان لازم دست یابید ، مثلا اگر اعداد ۷۴ و ۹۵ برای بنزینهای موجود در ایران واقعی باشد با پرکردن ۵۰ ، ۵۰ باک با بنزینهای سوپر و معمولی ، بنزینی با اکتان ۸۴.۵ خواهید داشت ، البته برای این کار قبل از خالی شدن کامل باک ، ابتدا میزانی که می خواهید از بنزین معمولی داخل باک بریزید و پس از آن مابقی را با بنزین سوپر پر نمایید ، ممکن است مخلوط شدن ۲ سوخت مدتی به طول انجامد بنابراین تا چند دقیقه اول ممکن است کوبشهایی ناشی از سوختن بنزین معمولی در خودروهای فاقد ناک سنسور و عدم شتابگیری کافی در خودروهای دارای ناک سنسور احساس شود . لازم بذکر است این کار برای خودروهایی چون ۴۰۵ های کاربراتوری ، پراید و به طور کل خودروهایی که اکتان بنزین معمولی برای آنها کم و سوپر هم زیاد محسوب می شود بدلیل عدم وجود بنزین با عدد اکتان بین بنزین معمولی و بنزین سوپر در کشور ، روش خوبی محسوب می گردد چرا که استفاده از اکتان بالاتر از حد لازم برای چنین خودروهایی جز هدر دادن پول ، منفعت دیگری برای خودرویتان ندارد و استفاده از اکتان پایین تر هم با خودسوزی سوخت به موتور خودروی شما آسیب می رساند و در صورت تنظیم موتور بر مبنای اکتان بنزین معمولی هم از شتاب خودرویتان کاسته می شود . البته در حال حاضر و با قیمت پایین بنزین و اختلاف کم بنزین سوپر با معمولی این کار چندان عاقلانه به نظر نمی رسد ، اما شاید با تغییر شرایط از جمله سهمیه بندی بنزین این روش به یک انتخاب معقول تبدیل گردد ، که البته برای این کار پیدا کردن یک پمپ بنزین خلوت هم ضروری است چرا که جابجا شدن از یک پمپ به پمپ دیگر جایگاه در ترافیک پمپ بنزینها باعث درآمدن سرو صدای مردم و کارکنان جایگاه خواهد شد ، اما با تمام این دردسرها مطمئنا این روش به مراتب بهتر و ارزان تر از استفاده از افزودنی های بالا برنده اکتان از جمله Octane Booster ها می باشد ، البته باز هم تکرار می کنم این روش برای خودروهای با تکنولوژی ۱۰ تا ۱۵ ساله مناسب است و برای خودروهای جدیدتر و با موتورهای پیشرفته تر حتما فقط از نوع سوپر استفاده نمایید ، در برخی نمونه های وارداتی که بنزین با اکتان بیش از ۹۵ برایشان توصیه گردیده نیز باید به بنزین سوپر حتی مواد افزودنی بالا برنده اکتان نیز اضافه شود تا این خودروها با مشکل روبرو نشوند ، البته در این مورد حتما باید دقت شود این افزودنیها دارای سرب نباشند ، چرا که سرب ظرف چند دقیقه Catalyst Converter خودروی شما را از کار خواهد انداخت .
مخلوط بنزین های مختلف
نام:
ایمیل:
یادداشت:
آدرس اینترنتی:

تبلیغات ویژه
خدمات در محل کرمان موتور در تهران

badakhshan
تهران
تلفن: 09126437620

امداد خودرو خلیج فارس

mohamadi
تهران
تلفن: 09197008009

بیشتر بخوانید
قیمت روز خودرو