آخرین اخبار

تصاویر پراید اتوماتیک AMT
عکسهای زیبا از مزدا 6 -- 2014
تصاویر کیا سول 2014 - Soul
تصاویر وانت کارا اسپرت 2
خودروی پرنده ترانزیشن
خودرویی که رشد می کند +عکس
خودروی فرمول یک بنز + تصاویر
‏خودرویی که فکر راننده را می خواند‏
پژو 308 + تصاویر

آخرین مقالات

اساس کار دستگاه GPS
کولر ماشین عیب یابی اولیه
علل بریدن میل لنگ ماشین
چرا چراغهای عقب ماشین قرمز است
فناوري استفاده از هيدروژن در خودرو
واشر سرسیلندر چیست؟
ایموبلایزر چیست؟
روغن موتور چه کاری انجام می دهد
لیفت بک ؛ هاچبک و سدان

ثبت آگهی رایگان

ایمیل:

رمز عبور:


بازیابی رمز عبور

دسته بندی ها

  خودرو
- ایرانی صفر
- ایرانی کارکرده
- خارجی صفر
- خارجی کارکرده
  موتور سیکلت
- سبک
- سنگین
  هواپیما
- مسافری
  تعمیرات ولوازم یدکی

نکاتی که درباره لاستیک تیوپلس باید بدانیم

موردي كه براي خودرو شخصي اينجانب در خصوص مزیت هاي لاستيكهاي تيوبلس در مقايسه با لاستيكهاي تيوپ دار اتفاق افتاد باعث انعکاس اين تجربه به ساير دوستان شد.

چند ماه قبل با خودرو شخصي خود در حركت بودم. احساس اينكه يكي از چرخها كم باد است باعث توقف خودرو گرديد.يكي از چرخهاي جلو به شدت كم باد شده بود بطوريكه گيج باد فشار را 15PSI نشان مي داد.چرخ مذكور به دليل اينكه قبلاٌ به دليل پنچري از ديواره جانبي لاستيك ديگر امكان پنچري تيوبلس آن نبود  مجبور به استفاده از تيوپ با توجه به نوبودن لاستيك شده بودم. عدم موقعيت مناسب پارك براي تعويض چرخ واصرار همراهان باعث شد تا يك مسافت 3كيلومتري را حداكثر با سرعت 50كيلومتربر ساعت به منظور ایمنی بيشتر وحفاظت از لاستيك طي نمايم.

 پس از رسيدن به مغازه پنچرگيري متأسفانه لاستيك به حدي گرم شده بود كه به راحتي گرماي آن از نيم متري همراه با بوي سوختگي احساس مي شد.گرماي لاستيك به حدي بود كه تماس دست با سطح لاستيك بيش از چند ثانيه امكان پذير نبود.پس از جدا كردن لاستيك از رينگ،تيوپ از 20نقطه حالت گزيدگي از طرف لاستيك پيدا كرده بود و ديگر امكان استفاده از آن امکان پذیر نبود.شكي نبود عليرغم اينكه با سرعت پاييني حركت كرده بودم طي مسافت بيشتر باعث تركيدگي تيوپ ولاستيك مي گرديد.لذا اهميت تنظيم باد وعدم استفاده حدالامكان ازتيوپ مشخص مي گردد .لذادر صورت شرايط خاص واضطراري درصورت  استفاده از تيوپ; چرخ مذكوررابرای زاپاس قرار دهيد.

امروزه از دلايل اصلي خودروسازان براي استفاده از چرخهاي تيوبلس; ايمني خودرو وجلوگيري ار تركيدن لاستيك است.در خودروهاي امروزي به دليل استفاده رانندگان از سرعت هاي بالا(بیش از 100کیلومتردر ساعت) علاوه بر تيوبلس شدن چرخها;ارتفاع ديواره جانبي لاستيكها نيز كاهش يافته است.علت آن براي جلوگيري ازانعطاف زياد لاستيك وگرم شدن آن است.در صورتيكه ارتفاع لاستيك زياد باشد حركت لايه ها ی لاستیک باعث گرم شدن لاستيك مي گردد.

چند پیشنهاد

  1. تنظيم باد چرخها علاوه بر مزيت هاي اقتصادي آن نظير بالارفتن طول عمرلاستيك،كاهش مصرف سوخت و... باعث بالارفتن ايمني رانندگی مي گردد.
  2. با توجه به اينكه كاهش وافزايش چند PSI فشار تأثيرات منفي دارد واكثر گيج هاي باد آپاراتي ها،از تنظيم افتاده ونياز به کالیبره شدن دارند،حتماٌ نسبت به تهيه يك گيج باد استاندارد براي تنظيم باد چرخهای خودروی خود اقدام نمائيد.
  3. از تيوپ دار كردن چرخها خودداري کنید.مگردر شرايطي كه لاستيك نو بوده وامكان پنچري به صورت تيوبلس نباشد كه لازم است بعنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.
  4. در سفرهاي طولاني فشار باد لاستيك بين 2تا3 psi بيش تر از حالت عادي در شرايط رانندگي در شهر باشد.
  5. لاستيك ها را مرتباٌ زير وسيله نقليه جابجا كنيد(سواري هر 3000كيلومتر وباری هر 5000كيلومتر)
  6. تعويض لاستيك زماني است كه عمق آج به 6/1 ميليمتر رسيده باشد.
  7. توصيه مي گردد روي هر خودرواز يك نوع لاستيك استفاده گردد. در صورتيكه مجبور به استفاده از انواع لاستيك هستيد،لاستيكهاي رادیال را در محورهاي عقب استفاده نمائيد.
  8. حركات غير عادي لاستيك از قبيل كشيدن به يك جهت ويا لرزش وغيره را جدي بگيريد.
لاستیک و چرخ ماشین, لاستیک تیوپلس, لاستیک خودرو, لاستیک اتومبیل, سوالات فنی, تفاوت لاستیک تیوپ لس با لاستیک تیوپ دار
نام:
ایمیل:
یادداشت:
آدرس اینترنتی:
مهدی
۹۴/۰۷/۱۷
با درود من یک خودروی اپتیما صفر خریداری کردم و در اولین مسافرت (چند روز بعد از تحویل خودرو) در حین رانندگی در جاده لاستیک ماشین ترکید!!! بعد از تعویض لاستیک زاپاس برای تنظیم باد لاستیک ها به پنچرگیری مراجعه کردم ولی در نهایت تعجب میزان باد لاستیک ها 60 تا بود با مراجهه به نمایندگی چنین اظهار کردند که برای اینکه ارتفاع ماشین موقع سوار کردنو پیاده کردن به تریلی کف ماشین نخوره زمین باد لاستیکها رو تا این حد زیاد میزنند!!!!! میخواستم بپرسم شما در این مورد اطلاعی دارید، اگر فرضا چنین هم باشه نبایستی موقع تحویل خودرو از طرف نمایندگی به مشتری تذکر بدهند یا خود نمایندگی اقدام به تنظیم باد لاستیکها بکنه؟ جالب اینجاست که حتی میزان باد لاستیک زاپاس هم 60 تا بود!!!!!!!! لطفا راهنمایی بفرمایید.
وحيد
۹۴/۰۱/۲۲
ممنون مطالب مفيدي بود

تبلیغات ویژه
امداد خودرو خلیج فارس

mohamadi
تهران
تلفن: 09197008009

خدمات در محل کرمان موتور در تهران

badakhshan
تهران
تلفن: 09126437620

بیشتر بخوانید
قیمت روز خودرو